واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

۲۰۶ خیالی به دستِ برنده نرسید! | مسابقات تقلبی همچنان قربانی می‌گیرد

  • کد خبر: ۱۰۰۷۸۳
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۲۰۶ خیالی به دستِ برنده نرسید! | مسابقات تقلبی همچنان قربانی می‌گیرد
بدون اینکه لحظه‌ای فکر کند چطور ممکن است در مسابقه‌ای که هیچ گاه در آن شرکت نکرده  برنده شده باشد، با شماره اعلامی تماس گرفت. اپراتور بر روی ادای کلمات مسلط بود و ابتدا کد ارسالی را از مرد جوان خواست. «کد ۲۲۲ برایم ارسال شده است». آن طرف خط که ظاهرا فهمیده بود طعمه به قلابشان نوک زده، مرحله دوم بازی را آغاز کرد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ از خوشحالی نزدیک بود پر دربیاورد. خودرویی که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت داشت را برنده شده بود. پیامکی که برایش ارسال شد را چند بار خواند. ابتدا فکر می‌کرد اشتباهی صورت گرفته، اما ظاهرا او برنده خوش شانس مسابقه بود.

بدون اینکه لحظه‌ای فکر کند چطور ممکن است در مسابقه‌ای که هیچ گاه در آن شرکت نکرده  برنده شده باشد، با شماره اعلامی تماس گرفت. اپراتور بر روی ادای کلمات مسلط بود و ابتدا کد ارسالی را از مرد جوان خواست. «کد ۲۲۲ برایم ارسال شده است». آن طرف خط که ظاهرا فهمیده بود طعمه به قلابشان نوک زده، مرحله دوم بازی را آغاز کرد. «شما جزو برندگان خوش شانس ما هستید. شما یکی از سه برنده ما در استان خراسان رضوی هستید.»
مرد جوان به یک سایت هدایت شد و در آن مشخصات خود را برای دریافت خودرواش ثبت کرد.

چند روز بعد

مرد جوان که در یک مغازه کارگری می‌کرد، هر لحظه منتظر تماس مجدد بود و در رؤیاهایش خود را سوار بر پژو ۲۰۶ سفید رنگی می‌دید که هر روز با آن، خیابان‌های شهر را طی می‌کند.
چند روزی از ماجرای ارسال اطلاعاتش در سایت مورد نظر گذشت که فردی با او تماس گرفت و گفت: «برای هزینه‌های جاری اعم از تعویض پلاک، بیمه، عوارض و مالیات باید مبلغ شش میلیون تومان را به یک شماره حساب واریز کنید.»

حتی یک لحظه هم حاضر نشد به این موضوع فکر کند که او در مسابقه‌ای برنده شده که اصلا در آن شرکت نداشته است. البته او خودش نوع هدیه اش را انتخاب کرده بود، زیرا اپراتور به او گفته بود می‌تواند از بین خودرو‌های ایرانی و خارجی همچون تیبا، سمند، پارس، سراتو و... یکی را انتخاب کند. او که از خودرو ۲۰۶ خوشش می‌آمد آن را انتخاب کرد در صورتی که اپراتور گفته بود اگر سراتو را بخواهد باید ۱۴ میلیون تومان واریز کند.
صبح روز بعد از طریق دستگاه عابر بانک مبلغ شش میلیون تومان بی زبان را به حساب اعلام شده واریز کرد و منتظر ماند تا موعد تحویل خودرواش سر برسد.

خودرویی که هیچ وقت به دست مرد جوان نرسید

چند روزی از موعد مقرر تحویل خودرو گذشت، اما خبری نشد. چند مرتبه با شماره مورد نظر تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد. دیگر برایش حقیقت مثل روز روشن شده بود. او فریب خورده بود.
موضوع را به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی کشاند و علیه افرادی که نه آن‌ها را دیده بود و نه می‌شناخت، شکایت کرد. شکایتی که بعد از انجام تحقیقات مشخص شد شماره حساب واریز از دسته کارت‌های اجاره‌ای بوده و مبلغ مورد نظر در بین چند حساب گردش پیدا کرده است. سرنخی که برای روشن شدن کامل حقیقت نیازمند تحقیقاتی طولانی بود. حالا مرد جوان مانده بود و آرزویی دست نیافتنی و جیبی خالی.

به مسابقات تلفنی اعتماد نکنید

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به این پرونده گفت: تاکنون، یک شاکی به پلیس فضای مجازی مراجعه داشته است، اما احتمال افزایش مال باختگان نیز وجود دارد.
سرهنگ جواد جهانشیری افزود: با توجه به طرح شکایت مال باخته، تحقیقات کارشناسانه ما آغاز شده و سرنخ‌هایی نیز ار متهمان به دست آمده که به زودی این افراد همچون دیگر مجرمان سایبری در دام قانون گرفتار خواهند شد.

این مقام ارشد پلیس فتای استان به شهروندان خاطر نشان کرد: بار‌ها از طریق رسانه‌ها به مردم هشدار داده‌ایم فریب مسابقات تلفنی و برنده‌شدن در آن‌ها را نخورند، اما همچنان شاهد بی احتیاطی برخی از افراد در این باره هستیم. بی احتیاطی که مجرمان سایبری را به اهداف شوم خود می‌رساند.
سرهنگ جهانشیری تأکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ وجه فریب این نوع اخبار و پیام‌های تقلبی را نخورند و حتما قبل از هر اقدام صحت و سقم ماجرا را از کانال پلیس فتا یا سازمان‌های اعلام شده در این پیام‌ها استعلام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->